Technik hotelarstwa
Zaprosić, ugościć, przywitać ponownie
Klasa przeznaczona dla uczniów:
- umiejących nawiązywać kontakty,
- lubiących wyzwania,
- potrafiących działać w stresie,
- nawiązujących dobre relacje w ludźmi,
- odpowiedzialnych.
Charakterystyka pracy technika hotelarstwa:
- kompleksowa obsługa gości hotelowych,
- działania marketingowe na rzecz hotelu,
- planowanie różnego rodzaju usług,
- praca zmianowa,
- znajomość języków obcych.
Nauka w trzech blokach programowych:
- ekonomiczno-prawny
- obsługa gościa hotelowego
- technika pracy biurowej
Uczniowie odbywają praktyki w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Na co dzień współpracujemy z hotelami: Radisson SAS, Dobosz, Viktoria, Nowotel, Ibis, Arkona, Kapitan, Rycerski, Zbyszko.
Absolwent może być zatrudniony na stanowiskach technika w recepcji, części noclegowej hotelu, dziale gastronomicznym, w hotelach, motelach, pensjonatach, kempingach, schroniskach, domach wycieczkowych, polach biwakowych oraz w ruchomej bazie noclegowej. Ponadto może prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie usług hotelarskich.
Kwalifikacje zawodowe:
- posługiwanie się pojęciami związanymi z branżą hotelarską i turystyczną,
- rozumienie zasad funkcjonowania gospodarki rynkowej,
- wdrażanie do przedsiębiorczości,
- aktualizowanie posiadanej wiedzy,
- zakładanie i prowadzenie firmy,
- analizowanie zjawisk zachodzących w środowisku pracy,
- przewidywanie wyników zjawisk ekonomicznych,
- korzystanie z różnych źródeł prawa,
- analizowanie i interpretowanie przepisów prawa,
- organizowanie stanowisk pracy,
- stosowanie zasad rachunku ekonomicznego,
- organizowanie pracy własnej i niewielkich zespołów,
- wykazanie znajomości zasad opłacalności inwestycji,
- uzasadnienie ekonomicznych i społecznych aspektów działania marketingowego,
- uczciwość i odpowiedzialność wynikających z prowadzenia działalności gospodarczej i wykonywania powierzonych zadań,
- prawidłowe sporządzanie pism i dokumentów oraz prowadzenie korespondencji,
- obsługa nowoczesnych urządzeń biurowych,
- sporządzenie planu działania małego podmiotu gospodarczego,
- posługiwanie się komunikacją interpersonalną,
- stosowanie zasad dobrego wychowania,
- autoprezentacja.