Projekt Erasmus TV International – wizyta w Hiszpanii

29 sie 2022

Raport z uczestnictwa w wizycie projektowej w Hiszpanii, 23-27maja 2022

Po przyjeździe do Hiszpanii przejechaliśmy do Sitges, które jest swego rodzaju historycznym miejscem w Hiszpanii, odbyliśmy kilka ciekawych warsztatów o lokalnym ekosystemie. Po pysznym obiedzie poszliśmy na spacer na plażę, na której pływaliśmy i opalaliśmy się, po zabawie przebraliśmy się w stroje historycznych „bandytów” i nakręciliśmy pierwszą część filmu, a potem znów pływaliśmy w morzu.
Do hotelu dotarliśmy późnym wieczorem i od razu poszliśmy na kolację do pobliskiej restauracji. To był pierwszy, ale bardzo przyjemny dzień projektowy, pełen pozytywnych emocji.
Następnego dnia spotkaliśmy się w szkole z innymi uczniami, graliśmy w gry integracyjne na świeżym powietrzu i uczestniczyliśmy w warsztatach. Nakręciliśmy film przedstawiający wszystkich uczestników projektu, począwszy od najstarszego, a skończywszy na najmłodszych. Później zjedliśmy lunch, podczas którego skosztowaliśmy najlepszych dań lokalnej kuchni. Następnie hiszpańscy uczniowie opisali nam swoją szkołę a my przedstawiliśmy swoją. Po obiedzie udaliśmy się do centrum miasta i musieliśmy wykonać różne zadania, które były rodzajem miejskiej sztafety. Niestety, był to deszczowy dzień…
środa, 25
W środę pojechaliśmy do skalnego miasteczka wysoko w górach- Monserat, wjechaliśmy na górę kolejką linową, próbowaliśmy dostać się na samą górę ale niestety nie udało nam się z powodu trudnych warunków pogodowych, potem odwiedziliśmy czarną madonnę, wieczorem pojechaliśmy do restauracji, w której na kolację spróbowano lokalnych potraw i obejrzeliśmy pokaz Katalończyków budujących ludzkie wieże.
W czwartek pojechaliśmy w góry, poszliśmy zobaczyć zamek i zrobiliśmy sobie polny bukiet, uczestniczyliśmy też w prelekcji, w której przewodnik opowiadał o neandertalczykach i o tym, jak żyli kiedyś, zobaczyliśmy, jak wyglądają wykopaliska i strzelaliśmy z łuku.
Ostatniego dnia spakowaliśmy się i pojechaliśmy do Barcelony, zobaczyliśmy różne ciekawe miejsca takie jak Sagrada Familia czy Park Guell, po lunchu mieliśmy grę miejską na La Rambli, gdzie weszliśmy do LaBoqueria – jest to ogromny targ, na którym można kupić wszystko. Wymieniliśmy napisy na torbach i pożegnaliśmy się z innymi uczestnikami. Później mieliśmy tochę wolnego czasu, więc udało nam się kupić pamiątki, na koniec zjedliśmy pyszną pizzę i pojechaliśmy do hotelu.
Cały pobyt był bardzo edukacyjny i obfitował w atrakcje. Dodatkowo trzeba było kontaktować się po angielsku, i poznaliśmy wiele osób z różnych krajów.
Warto było pojechać!

Najnowsze

Informacje dla maturzystów

Liceum

09 lip 2024

Wydarzenie

Bezpieczne wakacje

Dnia 19 czerwca w Zespole Szkół odbyła się prelekcja dotycząca bezpieczeństwa dzieci i mło

Podstawowa

21 cze 2024

OHP Police - działania podjęte w roku szkolnym 2023/2024

Ochotnicze Hufce Pracy to państwowa wyspecjalizowana jednostka, mająca wspierać młodzież w p

Branżowa

21 cze 2024

HARMONOGRAM PRACY KOMISJI REKRUTACYJNEJ

Komisja rekrutacyjna w Zespole Szkół pracuje od poniedziałku do piątku, począwszy od 21 czer