Projekt Erasmus TV International – wizyta w Hiszpanii

29 sie 2022

Raport z uczestnictwa w wizycie projektowej w Hiszpanii, 23-27maja 2022

Po przyjeździe do Hiszpanii przejechaliśmy do Sitges, które jest swego rodzaju historycznym miejscem w Hiszpanii, odbyliśmy kilka ciekawych warsztatów o lokalnym ekosystemie. Po pysznym obiedzie poszliśmy na spacer na plażę, na której pływaliśmy i opalaliśmy się, po zabawie przebraliśmy się w stroje historycznych „bandytów” i nakręciliśmy pierwszą część filmu, a potem znów pływaliśmy w morzu.
Do hotelu dotarliśmy późnym wieczorem i od razu poszliśmy na kolację do pobliskiej restauracji. To był pierwszy, ale bardzo przyjemny dzień projektowy, pełen pozytywnych emocji.
Następnego dnia spotkaliśmy się w szkole z innymi uczniami, graliśmy w gry integracyjne na świeżym powietrzu i uczestniczyliśmy w warsztatach. Nakręciliśmy film przedstawiający wszystkich uczestników projektu, począwszy od najstarszego, a skończywszy na najmłodszych. Później zjedliśmy lunch, podczas którego skosztowaliśmy najlepszych dań lokalnej kuchni. Następnie hiszpańscy uczniowie opisali nam swoją szkołę a my przedstawiliśmy swoją. Po obiedzie udaliśmy się do centrum miasta i musieliśmy wykonać różne zadania, które były rodzajem miejskiej sztafety. Niestety, był to deszczowy dzień…
środa, 25
W środę pojechaliśmy do skalnego miasteczka wysoko w górach- Monserat, wjechaliśmy na górę kolejką linową, próbowaliśmy dostać się na samą górę ale niestety nie udało nam się z powodu trudnych warunków pogodowych, potem odwiedziliśmy czarną madonnę, wieczorem pojechaliśmy do restauracji, w której na kolację spróbowano lokalnych potraw i obejrzeliśmy pokaz Katalończyków budujących ludzkie wieże.
W czwartek pojechaliśmy w góry, poszliśmy zobaczyć zamek i zrobiliśmy sobie polny bukiet, uczestniczyliśmy też w prelekcji, w której przewodnik opowiadał o neandertalczykach i o tym, jak żyli kiedyś, zobaczyliśmy, jak wyglądają wykopaliska i strzelaliśmy z łuku.
Ostatniego dnia spakowaliśmy się i pojechaliśmy do Barcelony, zobaczyliśmy różne ciekawe miejsca takie jak Sagrada Familia czy Park Guell, po lunchu mieliśmy grę miejską na La Rambli, gdzie weszliśmy do LaBoqueria – jest to ogromny targ, na którym można kupić wszystko. Wymieniliśmy napisy na torbach i pożegnaliśmy się z innymi uczestnikami. Później mieliśmy tochę wolnego czasu, więc udało nam się kupić pamiątki, na koniec zjedliśmy pyszną pizzę i pojechaliśmy do hotelu.
Cały pobyt był bardzo edukacyjny i obfitował w atrakcje. Dodatkowo trzeba było kontaktować się po angielsku, i poznaliśmy wiele osób z różnych krajów.
Warto było pojechać!

Najnowsze

Informacje

Ważne informacje dla maturzystów

23 kwi 2024

Konkurs

Ważne informacje dla maturzystów

23 kwi 2024

Wydarzenie

Dzień Otwarty

Zapraszamy na Dzień Otwarty Zespołu Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach, który odbę

Branżowa

17 kwi 2024

Informacje

Odbiór dyplomów DSDII

Zapraszamy po odbiór zaświadczeń/dyplomów Deutsches Sprachdiplom DSDII do sekretariatu dyrekt